Nedan följer en komprimerad version av vår kompetenta inbound marketing-portfölj;
Digital marketing specialist — Digital strategisk rådgivning och bollplank för att hjälpa er att faktiskt nå era mål inom digital marknadsföring. Som bollplank hjälper vi till med att hantera dagliga frågor och är proaktiva i att ge råd och feedback på idéer och förslag.
Gemensamt strategimöte — Gemensam avstämning kring analys, marknadsföringen, pågående projekt och actions, en gång i månaden. Som sker på ”samma vecka” varje månad för kontinuitet.
Inbound marketing-kampanjer — Inbound-kampanj är samlingsnamnet när vi gör ett större digitalt marknadsprojekt från research till distribuering följt av analys, uppföljning och optimering. Exempelvis kan det vara en leads-kampanj för ett sökord på Google, men det kan också vara exempelvis en varumärkeskampanj med fokus på räckvidd.
Digitala annonser — Skapande, förvaltning och optimering av digitala ads. Vilka plattformar som används bestäms gemensamt så rätt prioriteringar alltid sker. Ads:en kan dels vara kopplade till inbound-kampanjerna, helt fristående eller s.k. ”always on-annonser”.
Sociala medier — Vi hjälper till att skapa och publicera innehåll på plattformarna Facebook, Instagram och LinkedIn så er närvaro på sociala medier blir både aktiv och attraktiv.
E-postmarknadsföring — Genom att använda e-postmarknadsföring hjälper vi er nå en specifika målgrupper, värma leads och öka kommunikationen med dina kunder.
Övergripande sökordsoptimering — Sökordsoptimering är processen att välja och använda strategiskt utvalda sökord och fraser i din hemsida och ditt innehåll för att öka din synlighet på Google.
Frontend-utveckling på webben — Publicering, ändringar och löpande vidareutveckling på webben.
Marketing automations — Framtagning och underhåll av automations i HubSpot för marketing eller administrativa uppgifter. Syftet med marketing automation är att göra marknadsföringen mer effektiv och att spara tid och resurser genom att automatisera uppgifter.