fbpx

Klient

Wood on Wall

Scope

Strategi
Varumärkesidentitet
Webb / E-handel
SEO
3D / Motion
Copy

Trä med oändliga möjligheter

Wood on Wall säljer naturligt inspirerade akustikpaneler i olika träslag och företaget grundades 2020 i Helsingborg. Det var när vännerna på Wood on Wall tyckte att utbudet för ljudisolering var begränsat som de tog tag i det själva och skapade företaget som idag säljer akustikpaneler som är funktionella såväl som vackra.

Under de senaste månaderna har vi haft nöjet att arbeta med Wood on Wall för att ta fram både grafisk profil, e-handel, samt foto och film till dem. Det har varit ett utmanande, men roligt projekt att få se växa till liv.

Nu startar vi nästa steg i vårt samarbete där vi kliver in i nästa fas med ett fokus på att fortsätta bygga varumärket genom Inbound Marketing. Vi ser fram emot att påbörja den här resan tillsammans med Woon on Wall.

Att få forma och skapa en helt ny identitet är något man som formgivare uppskattar lite extra. Wood on Wall kom till oss med uppdraget att ta fram en helt ny grafisk profil åt deras varumärke. En utmaning vi mer än gärna tog oss an! Med ledorden naturnära, hantverk och premium skapade vi en ny identitet där du kommer finna varje ledord på ett eller annat sätt genom hela profilen. Logotypen med sina raka linjer som påminner om akustikpanelerna, färgerna som har sin naturnära känsla och till sist bildspråket och webben som förmedlar den exklusiva premiumkänsla Wood on Wall faktiskt är. Resultatet blev en identitet och ett varumärke vi hoppas sticker ut i mängden men som har sin rätta plats och samspel med den värld produkten befinner sig i.

Sanna Sällström, Art Director

Dags att ge ditt varumärke den kärlek det förtjänar?

Kontakta oss