fbpx

Därför bör du använda Hubspot CRM

Det första du tänker på när du hör Hubspot CRM är kanske, vad är det? Medan någon annan tänker att CRM är viktigt.

Att hålla koll på sina leads och kunder i olika dokument var kanske hållbart en tid tillbaka, men inte längre. Idag kan man lätt snubbla över sina egna skosnören som företag om man inte har koll på allt på en och samma plats.

Därför bör du använda Hubspot CRM

I takt med att man växer sitt företag, är det viktigt att ha koll på sina nuvarande och potentiella kunder. Det kan bli näst intill omöjligt om man inte har det på en och samma plats. Det ögonblick man har för mycket att hålla koll på, kommer det att märkas både hos dina kunder och i ditt team. Då vet du att du behöver Hubspot CRM. Som också är ett fundamentalt verktyg för en lyckad inbound marketing.

Enkelt sagt står CRM för Customer Relationship Management. Det är ett verktyg där man lagrar och tar hand om all interaktion med sina kunder och potentiella kunder. Det vill säga, allt från information kring när och var någon har varit inne på din hemsida, till att någon har öppnat en offert. På Compani 56 använder vi oss av Hubspot CRM. Där kan vi både dra in varma leads och samtidigt ta hand om all kontakt med våra kunder. Med detta sagt vill vi gärna dela med oss av några sköna fördelar med ett CRM-system som Hubspot.

Bättre kundupplevelser med HubSpot

1. Bättre kundupplevelser

Har du koll på dina kunder är det mycket enklare att leverera en bättre kundupplevelse för dem. Tillsammans med rätt information kan du göra meddelanden mycket mer personliga och nå ut bättre till både potentiella leads och kunder. Med hjälp av verktyget kan du exempelvis se vilka blogginlägg dem har läst, vilka dem har stannat längre på och vilka email dem har öppnat. Det här ger dig bra information för att kunna ta deras kundresa till en högre nivå.

Öka produktiviteten i ditt dagliga arbete med Hubspot CRM

2. Öka produktiviteten i ditt dagliga arbete med Hubspot CRM

Med hjälp av Hubspot CRM system kan du enklare effektivisera ditt vardagliga arbete. I Hubspot kan du enkelt automatisera arbetsflöden. För att ge exempel, så kan du skapa epost-marknadsföring som skickas ut när någon har signat upp sig på ett nyhetsbrev eller när någon har köpt en produkt på din hemsida. Du kan schemalägga dina sociala medier samtidigt som du tar hand om dina offerter i samma system. Kan det bli smidigare?

Du får tydligare statistik och rapporter i HubSpot

3. Du får tydligare statistik och rapporter

Ena dagen kanske du funderar på hur din epost-marknadsföring har gått, medan du andra dagen kanske funderar på hur din försäljning har gått? Det bästa med ett CRM-system som Hubspot är att allt är samlat på ett och samla ställe. Verktyget hjälper dig att få djupgående statistik inom sociala medier, marknadsföring, service och sälj och detta är bara att prata på ytan om det.

Det binder ihop det digitala ekosystemet

4. Det binder ihop det digitala ekosystemet med Hubspot CRM

En av de största fördelarna med Hubspot CRM är att allt finns samlat på en plats. Verktyget binder ihop det digitala ekosystemet genom att samarbeta tillsammans med andra partners för att kunna erbjuda de bästa lösningarna. Den är den perfekta plattformen för din inbound marketing resa. Tillsammans med den rätta informationen från Hubspot kan du enkelt attrahera, engagera och glädja både leads och kunder utan onödig in-your-face reklam.

De här fyra fördelarna har bara gett dig en liten, liten del, av vad Hubspot verkligen kan bidra med. Vi kan säga att ju snabbare du börjar med det här, desto snabbare kommer ditt företag att växa.

Compani 56 är guldpartner till HubSpot

Boka gratis demo

Boka gratis demo av HubSpot

Är du redo att börja din inbound marketing-resa med hjälp av Hubspot CRM?

Lämna in dina uppgifter i formuläret nedanför så bokar vi en demo inom kort.

John Olsson

John Olsson

Senior digital strateg och Inbound Marketing-specialist.

Innehåll

Bli en bättre marknadsförare.
Bli en bättre marknadsförare med In Good Compani