Framtidens digitala marknadsföring

Inbound Marketing

Introduktion till Inbound Marketing

Introduktion till Inbound marketing

Sedan lång tid tillbaka har den så kallade outbound-marknadsföringen varit väldigt in your face för mottagaren. Det har hela tiden handlat om att exponera sig för kunden så mycket som möjligt. Men i takt med att den digitala marknadsföring har förändrats så har Inbound-marknadsföring dykt upp.

En stor det i Inbound Marketing är Content Marketing, så kallad innehållsmarknadsföring. Att skapa värdefullt och relevant innehåll utformat efter din målgrupp och som distribueras regelbundet är A och O inom Inbound Marketing.

Genom att få din målgrupp intresserad av ditt innehåll, skapar det förtroende och attraktion till ens varumärke. Bra content ska vara relevant och helst leadsgenererande för att potentiellt kunna leda personen vidare i köpresan. Bra innehåll publiceras oftast ut genom exempelvis youtube, e-post, sociala medier, bloggar, podcast, webbinarier, guider, etc. Väcker det intresse kanske?

Inbound på 2 minuter

Vore det inte härligt om någon förklarade vad Inbound Marketing handlar om på cirka 2 minuter? Vi trodde väl det, titta på vår förklaring genom filmen. Klicka, titta, lär.

Film: Inbound Marketing på 2 minuter
Spela videoklipp
Sälj genom att hjälpa människor via Inbound Marketing

Sälj genom att hjälpa människor

Affärsfilosofin Inbound Marketing är baserad på att hjälpa människor. Det representerar ett bättre sätt att marknadsföra, sälja och ge grym service, allt för att hjälpa företag att växa. Det vi säger med andra ord är att om du hjälper människor i sin vardag så kommer de också köpa från dig.

Den nya tidens kundresa

Den nya tidens kundresa

När du har data och analys på kundresan, då blir säljet en barnlek. Kundnöjdheten får du på köpet.

De har full kontroll och gör sina egna efterforskningar om just din produkt/tjänst och avgör om de tycker att den är bra. Du vet precis lika bra som oss att alla söker på Google. ­Frågan är bara om det är till dig de ska gå, eller om det är till dina konkurrenter som gjort hemläxan? Det alla gör på Google är egentligen att man söker efter lösningar. Det är därför viktigt att man med hjälp av sökmotoroptimering (SEO), Google Ads, sociala medier-ads och värdefull content marketing har gjort sin hemläxa så man finns där där när de väl söker. Detta är det första steget i kundresan, nämligen att attrahera kunden. Därefter konverterar vi dessa till leads och kunder.

Vad är skillnaden på Outbound och Inbound marketing?

Sedan lång tid tillbaka har den så kallade outbound-marknadsföringen varit väldigt in your face för mottagaren.

Det har hela tiden handlat om att exponera sig för kunden så mycket som möjligt. Men i takt med att den digitala marknadsföring har förändrats har Inbound-marknadsföring dykt upp. Inbound Marketing handlar istället om att kommunicera värdefullt content/innehåll till kunderna genom till exempel guider, bloggar, sociala medier och podcasts. Bra innehåll helt enkelt. Inom Inbound Marketing jobbar man inte mot ett mål utan att ha en klar strategi för att ta sig dit. Genom väl planerade möten och analyser tittar vi på vad som görs rent praktiskt.

Vad är skillnaden på Outbound och Inbound marketing
HubSpot - En komplett plattform för Inbound Marketing

HubSpot - En komplett plattform för marknad, sälj & service

Hubspot är en komplett plattform för inbound marketing, en onlinebaserad tjänst som samlar marknad, sälj och service. HubSpot är världsledande och har samlat bland annat CRM, digital marknadsföring, leadshantering, automatisering och annonshantering i en plattform. Intresserad av att veta mer om Hubspot och hur det fungerar? Boka en demo med oss, helt gratis.

Vad resulterar Inbound Marketing i?

Med rätt strategi och utförande kommer Inbound Marketing hjälpa er att få total kontroll på det digitala ekosystemet.

Det man kan förvänta sig med Inbound marketing är att skapa fler varma leads som konverteras till faktiska kunder, att få ambassadörer för sitt varumärke och att få full kontroll över sitt egna digitala ekosystem. Det är en långsiktig strategi som faktiskt fungerar och generar fler intäkter och nya varma leads!

Attract - Engage - Delight (Attrahera - engagera - Glädja)

The Hubspot Flywheel [Svänghjulet] förklarat

Du har säkert hört talas om tunnlar, trattar funnels. Men det är dags att tänka nytt och att tänka rätt. The Flywheel Model är en metodik att bygga sin organisation kring, det vinner alla på.

Ett urval av våra Inbounds

Case stuides

Inbound Marketing - Miniatyr av "Den kompletta guiden"
Kom igång med vår guide!
Läs vidare

Fördjupning Inbound

Prata med en inboundbyrå med hjärtat på rätt plats, lite närmre horisonten.

Kontakta oss

Besök gärna vår profil på HubSpot. Där kan du läsa vad vi erbjuder inom Inbound Marketing och även skriva eller läsa recensioner.