Har du inte hört talats om den tidigare? Rapporten släpps årligen och beskriver hur svenskarnas beteenden och internetvanor ser ut, utifrån relevant statistik.
🙇 Vill du slippa att scrolla igenom rapportens lite drygt 370 sidor?
Här kommer några av våra keyfindings för sociala medier! 🤓
🔹 Snapchat vanligare än traditionella sms hos ungdomar från högstadiet och gymnasiet.
🔹 LinkedIn-användadet ökar – troligen som en effekt av distansarbetet.
🔹 Mer än hälften av de som använder Youtube har använt kanalen för att titta på instruktionsfilmer.
🔹 Endast (!) 2 av 10 instagramanvändare kollar IGTV.
🔹 Trender behöver inte vara här för att stanna – det blev vårens raket Clubhouse ett tydligt exempel på.
🔹 Många har hört talas om “live shopping”, men få har handlat.
🔹 Samtidigt som 95% av internetanvändarna finns på sociala medier, så sjunker det dagliga användandet på framförallt Facebook.