Kom igång med Inbound Marketing på två månader

På endast 2 intensiva månader hjälper vi dig komma igång och kickstarta er digitala marknadsföring med Inbound Marketing. Under denna period arbetar våra Inbound-specialister med att analysera er digitala närvaro, innehåll och plattformar. Till detta skapar sedan våra designers attraktivt innehåll för att skapa nya affärer. Allting mynnar sedan ut i en komplett inbound-strategi. 🚀

Vecka 1-2

Förarbete och onboarding
  • Vi träffas och kickar igång samarbetet, vi lär känna varandra och ert företag så vi förstår vart ni vill.
  • Vi går igenom era plattformar och innehåll för att skaffa oss en djupare teknisk inblick i er marknadsföring.
  • Uppstart och skapande av inbound marketing-hub som ställs in efter era behov och köpresor.
Vad är skillnaden på Outbound och Inbound marketing?
Vad resulterar Inbound Marketing i?

Vecka 2-4

Första inbound-kampanjen
  • Teknisk sökordsanalys och konkurrenskoll som ger oss data på vad vi bör fokusera på.
  • Analys, kartläggning och definiering av persona och köpresa.
  • Strategi och plan för inbound-kampanjen.

Vecka 5-6

Kampanjinnehåll och utbildning
  • Skapande av innehåll till inbound-kampanjen (ex: text & bild).
  • Översyn och utlåtande av den övriga digitala synligheten (Sociala medier, Google, etc).
  • Utbildning i inbound marketing-hubben.
Vad är Inbound Marketing?
Den nya tidens kundresa med Inbound Marketing

Vecka 7-8

Aktivering och publicering
  • Publicering och aktivering av inbound-kampanjen.
  • Presentation av inbound-strategin.
  • Sammanställning av strategi för hur ni bäst fortsätter med inbound Marketing.

Efter vecka 8?

Vad händer sen?
  • När de två månaderna har gått så är ni fullt igång och förstår hur man arbetar på ett effektivt sätt med inbound marketing.
  • Ni väljer själva om ni vill fortsätta helt på egna ben, ha med oss som ett strategiskt bollplank eller om ni önskar ta hand om hela er inbound marketing.
  • Enkelt förklarat är det på era egna villkor. Ni får grepp, kontroll och frihet på samma gång.

Din investering

75.000:-

Engångskostnad för att kickstarta er inbound-resa. (Exkl. moms)

Det finstilta

Vad är Inbound Marketing?

Inbound marketing kan ses som en modernare typ (eller metodik) av digital marknadsföring. Kort och gott kan man säga att det handlar om att ge värde för mottagaren i allt man kommunicerar ut. Bland annat genom att skapa värdefullt content/innehåll blir det ett marknadsföringssätt som får kunden att komma till dig och inte tvärtom. I alldeles för lång tid har kunderna blivit påtryckta med reklam och istället har det lett till att de blivit motståndskraftiga. Inbound Marketing är lösningen på det här. Det är ett samarbete mellan sälj, det digitala ekosystemet och den digitala marknadsföringen, som gynnar både dig och kunden i längden.

Licenskostnader

  • Externa licenskostnader tillkommer utöver fast pris.
  • Beroende på val av inbound-plattform samt antal användare och kontakter är detta priset från ett par hundralappar till flera tusenlappar per månad.
  • Bara lugn, vi estimerar er kostnad redan innan vi sätter igång.

Hör av dig! 🍩

Tillsammans tar vi ditt varumärke till nästa nivå.

Ska vi inte höras?

Låt oss ta an den digitala resan tillsammans.