fbpx

Sida två på Google får ett stort lyft

Google inför “continuous scrolling” på mobilen för Google Sök. Detta är ett stort lyft för ännu mer bra content.

Till Googles artikel

Istället för att man klickar sig vidare till sida två på Google (Vilket extremt få andel faktiskt gör) så har nu Google infört “continuous scrolling” i mobilen.

Helt fantastiskt säger vi — Det finns otroligt mycket bra innehåll där ute, som faktiskt ligger på placering 11-20. De förtjänar ett bättre öde. Hatten av Google för en av era bättre uppdateringar!

Google själva skriver följande;

For example, for broader, more open-ended questions like “What can I do with pumpkins?” you may want to consider more results and inspiration before deciding how to move forward. Scrolling through a wider range of results may show you tons of options you hadn’t considered, like no-carve pumpkin decor ideas for Halloween, pumpkin seed recipes that make your pumpkin worth carving and more ideas for how to make the most out of your gourd.

Niru Anand, Product Manager, Search, Google
John Olsson

John Olsson

Senior digital strateg och Inbound Marketing-specialist.
Bli en bättre marknadsförare.
Bli en bättre marknadsförare med In Good Compani