Vauni

Moments together.

Med konceptet "Moments together" har vi lyckats öka försäljningen med 179 % och antal besök med 251 %.

Vauni säljer fristående eldstäder som inte kräver någon skorsten. De har vågat utmana det klassiska designuttrycket som kaminer ofta har, och istället skapat något nytt och unikt. Vauni håller sin produktion i Sverige och säljer enbart spisbränsle som är 100 % förnybart.

Vi sökte en byrå som kunde ta ett helhetsgrepp kring vår kommunikation och marknadsföring och samtidigt tillsammans med oss sätta långsiktiga mål och delmål mot ökad försäljning och lönsamhet. Vi anser att Compani 56 levererar på varje punkt och för första gången har vi ett fungerande samarbete som är både stimulerande, roligt och värdeskapande. Teamet besitter stor kunskap kring vad som funkar eller inte funkar, men vågar ta ut svängarna och prova nya vägar.

Robert Ban, VD
Vauni
Vauni
Vauni
Vauni

När de kom till oss hade de en logotyp, men de tyckte inte att den matchade företaget. De saknade också en komplett grafisk profil som speglade deras värderingar. Att få fram den genuina känslan, hantverket bakom produkterna och dess exklusivitet var viktigt för dem. 

Vauni

Grafisk profil till Vauni

När vi tog fram den nya grafiska profilen hämtade vi inspiration från naturen och valde ett stilrent uttryck som andas exklusivitet. Resultatet blev en grafisk profil med dova, naturliga färger och rena former. Bilder utgör en stor del av profilen, med ett bildspråk som kompletterar det grafiska och lyfter fram produkternas skandinaviska design. 

Vauni
Vauni
Vauni
Vauni
Vauni

Vidare har vi sedan fortsatt att bygga Vaunis varumärke. Vi har tagit fram hemsida, strategier och producerat allt från produktkataloger och etiketter till blogginlägg och sociala-medier-kampanjer. 

Vauni
Vauni
Vauni

Vad blev (är) resultatet?

Senaste året i den svenska e-handeln har deras besökarantal till e-handeln ökat med 251 %. Försäljningen har ökat med 179 % och återkommande besökare med 527 %.

Senaste året i den internationella e-handeln har deras besökarantal till e-handeln ökat med 390 %. Försäljningen har ökat med 415 % och totalt antal ordrar med 327 %.

Ett resultat som både vi och Vauni är nöjda med, men som vi hoppas ska öka ännu mer i takt med det löpande arbetet med deras varumärke.

Hör av dig! 🍩

Tillsammans tar vi ditt varumärke till nästa nivå.

Ska vi inte höras?

Låt oss ta an den digitala resan tillsammans.