Selima

Power, aktivism, engagemang, kunskap

Selima är ett företag som arbetar för kvinnors rättigheter, genom att genomföra undersökningar och rapporter på uppdrag av myndigheter och andra företag. De sitter på en otrolig erfarenhet och kunskapsbank i ämnet.

Vi fick i uppdrag att ge dem en visuell identitet som andas power, aktivism och engagemang – men också seriositet. 

Symbolen i logotypen är uppbyggd av Selimas tre viktigaste värden: jämställdhet, röst för kvinnors rättigheter och framåtanda. Ordmärket är uppbyggt av kaxiga bokstäver som står stadigt på jorden.

För att tydliggöra att det handlar om kvinnor och kvinnors rättigheter har vi tagit fram en nyans i den klassiskt feminint kodade färgen rosa. Denna har vi använt i kombination med en stark röd, för att ge ett mer kraftfullt uttryck till färgskalan. På så vis ger det ett helhetsintryck som kommunicerar både kvinnlighet, energi och förändring.

De grafiska elementen är inspirerade ur de enkla och tydliga begreppen equality, unity och attention. Dessa används utfallande och storskaligt för att skapa ett intryck av att Selima är en positiv kraft i samhället som inte räds att ta plats. 

Behöver ditt varumärke också ett modigare utseende som sticker ut i mängden? Tveka inte på att höra av dig, så kan vi diskutera saken vidare.

Hör av dig! 🍩

Tillsammans tar vi ditt varumärke till nästa nivå.

Ska vi inte höras?

Låt oss ta an den digitala resan tillsammans.