Klient

Råbergs Bil

Scope

Strategi
Varumärkesidentitet
Webb
Inbound Marketing
Paid media
Sociala medier
SEO

På väg genom livet med Råbergs Bil

Råbergs Bil besitter 90 års erfarenhet. De grundades redan 1931. De är en anrik bilhandel i Karlskrona och Kalmar med lång erfarenhet av bilbranschen och är medlem i Motorbranschens Riksförbund.

Vårt samarbete grundade sig i en komplett re-design av varumärket som på senare år blivit lite daterat och behövde få sig en ordentlig kostym. Däri strategi, kommunikationskoncept, varumärkesidentitet, webb och marknadsföring.

“Råbergs-andan sitter i väggarna men efter snart 90 år så sitter ju Råbergs-andan i vägarna”. Det är det vi ville belysa. Att Råbergs bil är mer än bara en bilhandlare utan en partner du kan lita på genom en hel livstid.

Detta leddes oss till följande koncept som blev vägledande genom hela det grafiska uttrycket “På väg genom livet”. Rent visuellt ville vi få fram “på väg genom livet” på något smart sätt. Det var då möjligheten att använda den negativa ytan i A och B i logotypen uppstod för att skapa en sträcka mellan två punkter.

Sedan vi började samarbeta med Compani 56 så är vår verksamhet på väg att bli än mer lönsam och totalt sett mycket mer framgångsrik än någonsin tidigare. Detta hade inte varit möjligt om det inte vore för det engagemang, passion och kunskap som teamet på Compani 56 bidrar med.

Robert Ban, VD, Vauni

Resultatet

På ett fåtal år har Vauni genom alla insatser seglat upp och blivit en självklar svensk designikon som exponeras otroligt mycket i de digitala kanalerna över tid.

Man säljer idag till Sverige, Europa och USA.

Senaste året har deras besökarantal till e-handeln ökat med 249 %. Försäljningen har ökat med 120 % och ordervärdet har ökat med hela 27 % i snitt. Deras totala tillväxt har mer än dubblerat på ett år.

Genom tålamod och tro på Inbound Marketing-metodiken har man lyckats slå igenom bruset och tagit en självklar plats på marknaden.

Dags att ge ditt varumärke den kärlek det förtjänar?

Kontakta oss