fbpx

Klient

Karlskronahem

Scope

Sociala medier
Grafisk design
Paid media

En stolt framtidsbyggare för generationer

Karlskronahem ägs av Karlskrona kommun och är Karlskronas största bostadsbolag. De är en del av Sveriges Allmännytta och deras uppdrag är att, med ett socialt ansvarstagande, erbjuda hållbara och prisvärda bostäder åt alla.

Compani 56 har i uppdrag att producera material för Karlskronahems sociala medier. I uppdraget ingår även att bevaka och besvara kommentarer och meddelanden i enlighet med Karlskronahems tonalitet.

Vi gör löpande uppdateringar på Karlskronahems sociala medier varje månad. För att både hålla hög kvalitet och effektivitet har vi tillsammans med Karlskronahem tagit fram en långsiktig strategi med bland annat olika koncept för olika inlägg. På så vis får inläggen automatiskt en bra blandning av innehåll och inget viktigt missas.

Ett av koncepten kallas för ”Grönare vardag” och syftar till att sprida och inspirera till mer miljömedvetna val.

Ett annat har vi döpt till ”Säg hej!” och finns för att berätta om medarbetare och samarbeten som Karlskronahem genomför. Ovan nämnda är två exempel av flera i vår strategi.

Koncepten ger inläggen en bra blandning av nyttig information, värdeskapande inlägg och inlägg som engagerar. Alla med syftet att nå ut till och skapa mervärde för hyresgästerna.

De koncept som vi tagit fram är ingen slump. De är slutresultatet av ett gediget förarbete, kreativa workshops och ett tätt samarbete med Karlskronahem.

Resultatet av sociala-medier-strategin visas tydligt i siffror med ökad räckvidd, fler interaktioner och nya följare. Men viktigast av allt – Karlskronahem har fått en närmare relation till sina hyresgäster.