Karlskronahem Àgs av Karlskrona kommun och Àr Karlskronas största bostadsbolag. De Àr en del av Sveriges AllmÀnnytta och deras uppdrag Àr att, med ett socialt ansvarstagande, erbjuda hÄllbara och prisvÀrda bostÀder Ät alla.
Compani 56 har i uppdrag att producera material för Karlskronahems sociala medier. I uppdraget ingÄr Àven att bevaka och besvara kommentarer och meddelanden i enlighet med Karlskronahems tonalitet.
Vi gör löpande uppdateringar pÄ Karlskronahems sociala medier varje mÄnad. För att bÄde hÄlla hög kvalitet och effektivitet har vi tillsammans med Karlskronahem tagit fram en lÄngsiktig strategi med bland annat olika koncept för olika inlÀgg. PÄ sÄ vis fÄr inlÀggen automatiskt en bra blandning av innehÄll och inget viktigt missas.
Ett av koncepten kallas för ”Grönare vardag” och syftar till att sprida och inspirera till mer miljömedvetna val.
Ett annat har vi döpt till ”SĂ€g hej!” och finns för att berĂ€tta om medarbetare och samarbeten som Karlskronahem genomför. Ovan nĂ€mnda Ă€r tvĂ„ exempel av flera i vĂ„r strategi.
Koncepten ger inlÀggen en bra blandning av nyttig information, vÀrdeskapande inlÀgg och inlÀgg som engagerar. Alla med syftet att nÄ ut till och skapa mervÀrde för hyresgÀsterna.
De koncept som vi tagit fram Àr ingen slump. De Àr slutresultatet av ett gediget förarbete, kreativa workshops och ett tÀtt samarbete med Karlskronahem.
Resultatet av sociala-medier-strategin visas tydligt i siffror med ökad rĂ€ckvidd, fler interaktioner och nya följare. Men viktigast av allt â Karlskronahem har fĂ„tt en nĂ€rmare relation till sina hyresgĂ€ster.
Dags att ge ditt varumÀrke den kÀrlek det förtjÀnar?