Compani 56 tog hem upphandling för sociala medier åt Karlskrona kommun

Vad har du för relation till Karlskrona?

Compani 56 sköter kommunens sociala medier i fyra år

Vad har du för relation till Karlskrona? Kanske är det din hemstad, kanske är du här för kärleken eller för jobbet, eller kanske för den idylliska skärgården? Oavsett vad, så är det ju alltid bra att utveckla sina relationer och förbättra dem.

Nu kan vi meddela att vi vunnit Karlskrona Kommuns upphandling för sociala medier de kommande fyra åren – och vi ser därför fram emot att stärka relationen mellan Karlskrona och dess invånare (och framtida karlskroniter).

Bilden tog vi som bildbevis för att visa hur glada vi är för det här uppdraget (vi köpte ju till och med ballonger och tårta för att fira – men tårtan hann vi tyvärr äta upp innan bilden togs).

Let’s do this!

Varumärkesbyrån Compani 56 vinner upphandlingen om Karlskrona kommuns sociala medier. Upphandlingen gällde Karlskrona kommun, Karlskronahem och Kruthusen företagsfastigheter och löper över fyra år. — Vi ser det som både ett stort nöje och en stor samhällsnytta att stärka rösten för vår lilla men ack så förtjusande stad, säger delägaren John Olsson på Compani 56.

Compani 56 startade 2013 i Karlskrona och har sina lokaler i expansiva Torskors. Reklambyrån är en fullservicebyrå med styrka i att skapa kreativa idéer och strategier i kombination med träffsäker design. Nu ska alltså Compani 56 strategiskt och visuellt driva kommunens närvaro på sociala medier i fyra år.

— Sociala medier är förmodligen både dagens och framtidens viktigaste arena att bemästra inom marknadsföring. Marknadsföring handlar alltmer om att bygga en relation till din målgrupp – en långsiktig sådan. Precis som i alla relationer människor sinsemellan bygger du sällan en långsiktig relation på att skryta mycket och högt om dig själv, fortsätter John Olsson.

Att arbetet med både kunder och medborgare är ett långsiktigt arbete som kräver både ödmjukhet och självförtroende är kommunens nya leverantör medvetna om. – Vi måste kontinuerligt tillföra följare och andra någonting av värde, något som berör och något som får dem att interagera med oss och kommunen. Vi behöver leverera kreativa och nyskapande idéer, samtidigt som vi genom statistik följer våra kampanjer.

Vår produkt, Karlskrona, är en fantastisk stad och vi ser verkligen fram emot att inleda arbetet, avslutar Rickard Cullefors, delägare Compani 56.

Compani 56 har i sin portfolio kunder som bland andra Wellness Studio, Midcon, Blue Science Park, HIF Karlskrona, KHK, Stufvenäs Gästgifveri, m.f.

John Olsson

John Olsson

Senior digital strateg och Inbound Marketing-specialist.

Dags att ge ditt varumärke den kärlek det förtjänar?

Kontakta oss