Kreativa idéer som skapats under Corona-krisen

I det svåraste tiderna föds också de mest kreativa lösningar.

Här listar vi ett par smarta idéer som uppkommit på grund utav Corona-krisen.

En pandemi har slagit till mot hela världen, och de tappra företagen i näringslivet fortsätter kämpa sig igenom. Väl värda är de att få lite extra uppmärksamhet, stora som små, lokala som globala.

Krogfamiljen – Gemensam take away

Fyra lokala krogar i Karlskrona går ihop och bildar Krogfamiljen. Kreativt, adaptivt och snyggt. Se mer och på deras webb.

Jeep – Off Road, In House

Jeep uppmanar folk att stanna hemma. Med budskapet “The best view for these days.” Kusligt snyggt och varumärkesbyggande.

Chiquita – Already home

Chiquita postade sin väldigt ikoniska logotyp utan Miss Chiquita med budskapet “Already home”. Hatten av.

Budweiser – One Team

https://youtu.be/3_t9niMNkdg

Inspiration från Budweiser som är enkel. Men skapar ändå en bra gåshudseffekt och sådär amerikansk och härlig. Syftet är att de flyttar sponsorpengar från idrotten till hjältarna i blått och rött.

John Olsson

John Olsson

Senior digital strateg och Inbound Marketing-specialist.

Innehåll

Bli en bättre marknadsförare.
Bli en bättre marknadsförare med In Good Compani