iOS 14 och Facebook Ads, så här ser vi på det!

Vad händer nu?

Innehåll

Säkerligen har du inte missat de senaste ändringarna och nyheterna kring Apples uppdatering iOS 14 och Facebook Ads?

Den senaste uppdateringen på Apple har skapat stora diskussioner, speciellt inom företag som använder sig av Facebook Ads och apputvecklare. Kommer marknadsföring plötsligt bli mindre effektivt och företag missa deras chanser att synas online?

Svaret kan bli både ja och nej. Ärligt talat så är det fortfarande mycket som håller på att ändras. Men, det vi vet just nu är att det är mycket som händer och att det kan komma att påverka både dig och ditt företag. För att inte tala om hur Facebook påverkas just nu. Om man inte längre kommer att kunna använda Facebook Pixel för att spåra information på samma sätt längre, kommer betald marknadsföring vara mindre effektivt, man kommer spendera mindre pengar och ja du hänger ju med i spiralen..

iOS 14 och Facebook Ads, så här ser vi på det!

Vad är det som har ändrats för Facebook?

Facebooks annonsaffärer har sedan lång tid tillbaka handlat om att spåra deras användare och hur de rör sig på internet med hjälp av en Facebook Pixel. Tack vare den senaste uppdateringen på Apple, iOS 14, finns det nya integritetskrav på mobilerna. Kort och gott innebär de nya integritetskravet att användarna till mobilerna måste godkänna och tillåta att den här spårningen sker, vilket försvårar insamlingen av information för Facebook. Vilket i sin tur leder till att Facebook inte längre kan erbjuda lika personaliserade annonser till användarna av annonsering.

Hur ser vi på ändringen?

Självklart finns det en oro hos företag där man undrar om ens intäkter kommer att gå ner på grund av det här. Vi på Compani 56 vill säga, oroa dig inte allt för mycket om detta! Det här kan vara en magisk chans att fortsätta jobba med riktigt kvalitativt organiskt innehåll, alltså content markering. För som vi ser på det, handlar det om att skapa innehåll som kunden eftertraktar och vill ha mer av, istället för tvärtom. Vi värdesätter kundens integritet och vi strävar efter att skapa marknadsföringsinnehåll som är gjord för kunden, inte mot kunden. Istället vill vi leda kunden genom deras köpresa, skapa rätt innehåll som din målgrupp är intresserad och bilda förtroende för dig som företag. Låt oss istället skapa mer av den kommunikationen som väcker rätt känslor och associationer för din business

Smarta handfasta tips och trendspaningar!

Dags att ge ditt varumärke den kärlek det förtjänar?

Kontakta oss