fbpx

Insights från Svenskarna och internet 2021

Årets rapport är äntligen släppt!

Idag är ingen vanlig dag – för idag släpptes det stora rapporten om svenskarna och internet!

Har du inte hört talats om den tidigare? Rapporten släpps årligen och beskriver hur svenskarnas beteenden och internetvanor ser ut, utifrån relevant statistik.

🙇 Vill du slippa att scrolla igenom rapportens lite drygt 370 sidor?

Här kommer några av våra keyfindings för sociala medier! 🤓


🔹 Snapchat vanligare än traditionella sms hos ungdomar från högstadiet och gymnasiet.

🔹 LinkedIn-användadet ökar – troligen som en effekt av distansarbetet.

🔹 Mer än hälften av de som använder Youtube har använt kanalen för att titta på instruktionsfilmer.

🔹 Endast (!) 2 av 10 instagramanvändare kollar IGTV.

🔹 Trender behöver inte vara här för att stanna – det blev vårens raket Clubhouse ett tydligt exempel på.

🔹 Många har hört talas om “live shopping”, men få har handlat.

🔹 Samtidigt som 95% av internetanvändarna finns på sociala medier, så sjunker det dagliga användandet på framförallt Facebook.

John Olsson

John Olsson

Senior digital strateg och Inbound Marketing-specialist.

Innehåll

Bli en bättre marknadsförare.
Bli en bättre marknadsförare med In Good Compani

Dags att ge ditt varumärke den kärlek det förtjänar?

Kontakta oss

Byråvalet 2022

Årets viktigaste beslut.